W czasach kryzysu gospodarczego i wzrastających restrykcji związanych z udzielaniem kredytów w tradycyjnych instytucjach finansowych coraz więcej pożyczkobiorców, kredytobiorców podejmuje działania w celu wyszukania alternatywnych sposobów przydatnych w niespodziewanych sytuacjach gdy natychmiast potrzebujemy pieniędzy. Widząc rosnący popyt na tego typu usługi na rynek coraz odważniej wkraczają prywatne biura finansowe i wraz z upływem czasu oraz systematycznym przyrostem liczby klientów można już zauważyć, że funkcjonują coraz bardziej efektywnie. Specyfika tego rodzaju przedsięwzięć polega przede wszystkim na sposobie komunikacji z klientem oraz prostocie i ułatwieniu realizacji kompletnej obsługi. Posiadając świadomość, iż pod względem infrastruktury alternatywne przedsięwzięcia nie mają możliwości współzawodniczyć z tradycyjnymi instytucjami finansowymi przeważająca większość z nich oferuje swoje produkty z wykorzystaniem Internetu wykluczając w ten sposób wszelkie wydatki wiążące się z użytkowaniem lokalu, jego zagospodarowaniem czy wreszcie pokryciem kosztów wystarczającej liczby pracowników. Jeszcze kilka lat temu, kiedy Internet był dobrem stosunkowo ekskluzywnym – działalność w Internecie nie miałaby najmniejszego zastosowania, jednak dziś jest to coraz dynamiczniej rozrastający się kanał, który przyciąga zainteresowanie nawet największych instytucji w branży finansowej. Dostęp do Internetu w naszym kraju zwiększa się praktycznie z dnia na dzień, stając się rozwiązaniem tak niezbędnym jak telefon komórkowy czy telewizor. Nie ulega więc wątpliwości, że również grupa zainteresowanych odbiorców zwiększyła się diametralnie w stosunku do tego co obserwowaliśmy jeszcze 4-5 lat temu. Obecnie Internet stał się niezbędnym elementem naszego życia, źródłem na przykład rozrywki czy edukacji, ale również niezastąpionym rozwiązaniem do komunikacji, załatwiania codziennych obowiązków (jak choćby płacenie rachunków), czy nawet miejscem pracy. Nic więc zaskakującego, że coraz więcej podmiotów stawia zdecydowanie na ten sposób dotarcia do klienta. Robią to zarówno nowe firmy, wkraczające na rynek z produktami (gdzie dzięki funkcjonowaniu przez Internet ograniczają wydatki do minimum), jak również podmioty zasiedziałe, o mocnej, od dawna ugruntowanej sytuacji. W tej chwili w zasadzie wszyscy modyfikują swoje strategie działania stawiając coraz mocniej na działalność online, która rozwija szereg nowych możliwości. Dochodzi do tego praktycznie w każdej branży, nie inaczej również jest w branży finansowej. Wzrastająca popularność pożyczek przez Internet związana jest przede wszystkim ze zwiększeniem się dostępności, jak również obniżeniem kosztów samego Internetu, a także wzrastającej świadomości odbiorców, którzy zauważają korzyści jakie niesie za sobą możliwość samodzielności za pośrednictwem globalnej sieci. Dziś potencjalny klient ceni sobie przede wszystkim swobodę w dokonywaniu decyzji, oraz samodzielność w jej realizacji. Pożyczki na odległość doskonale wpisują się w ten schemat. Oto bowiem odpada konieczność bezpośrednich wizyt w siedzibach banków, stania w długich kolejkach, uganiania się po wielu urzędach – wszystko to da się już z powodzeniem załatwić bez opuszczania swojego domu. Korzyści wypływające z tego tytułu są oczywiste i dostrzegalne bez wątpienia gołym okiem. Nie zaskakuje w związku z tym zwiększająca się popularność pożyczkodawców działających w systemie online. Dużo wygodniej bez wątpienia wziąć pożyczkę za pomocą kilku kliknięć i już następnego dnia cieszyć się z błyskawicznej gotówki niż biegać po instytucjach ze stertą papierów i nadzieją, że uda się wszystko załatwić w terminie.